Известие

Collapse
No announcement yet.

ръчна спирачка

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • ръчна спирачка

    Колеги имам проблем!
    Тия дни си смених спирачните дисове на задните колела, задни спирачни маркучета и накладки на всички колелета. Ефектът е, че автомобилът ми сега спира къде къде по-добре. НО... загубих ръчната спирачка. Просто нямам такава след смяната. Ако някой е сменял дискове нека да каже какво трябва да сменя или разбутам, че да оправя ръчната си спирачка. Благодаря!
    алфа ромео 155 1,7 ТС 8в

  • #2
    Здравей колега предната ми Алфа беше 1.7 TS 8 V с която имах подобен проблем! Сега карам 2.0 ТS 8 V. Още като я взех първата не ме кефиха нещо спирачките и я закарах при едни псевдоразбирачи които ми казаха, че трябва да сменям спирачната помпа! Ок, взех нова италиянска но след два дена градско ефекта се оказа че е пак същия! направи ми впечатление ( 1.7 беше сас стандартното - по-меко окачване) че каточе ли предните спирачки даржат значително по-добре от задните, а ръчната ми хващаше слабо на последния зъб! Едни приятелчете ми дадоха съвет за сервиз и когато им я закарах ми обясниха, че спирачните цилиндърчетана задните дискове били под 45 градусов наклон и обезвъздушаването им било доста трудно и ме препратиха към сервиз в който ги обезвъздушават със помпа, която изсмуква старата спирачна течност и след като системата е напълно празна спръсква по налягане новата! Не казвам със сигурност нищо но все пак провери и този момент! Ефекта при мен беше положителен но май е време и с новата 155-ца да посетя това място
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V '95 Вече Бивша

    Comment


    • #3


      Така подред.
      1. идиотски звучи но поглеждаш дали си закачил хубаво въжетата.
      2. ако да, проверяваш да не са клеясали в броните на жилата и дали се движат свободно.
      3. ако всичко е наред дигаш ръчката на ръчната на 3 - 4 зъба и после отдолу с регулиращата гайка натягаш докато отзад не заработи като хората.
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        Аз я натягах ръчната от тази гайка. Става въпрос за гайката вътре в салона непосредствено под лоста нали?. Натегнах я. Сега лостът по стегнато се движи, но само това. Колата и при най-малък наклон си тръгва както е на ръчна. Преди да сменя накладките държеше супер. Ще видим как ще се оправя.
        алфа ромео 155 1,7 ТС 8в

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от koko
          Аз я натягах ръчната от тази гайка. Става въпрос за гайката вътре в салона непосредствено под лоста нали?. Натегнах я. Сега лостът по стегнато се движи, но само това. Колата и при най-малък наклон си тръгва както е на ръчна. Преди да сменя накладките държеше супер. Ще видим как ще се оправя.
          а дали са ти се напаснали накладките?
          я провери
          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

          Comment


          • #6


            А вообще сигурен ли си че задните колела спират. Сега най-лесно ще провериш като погледнеш диска. Ако е лъскав спират ако е ръждясал значи имаш проблем
            Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
            Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
            Peugeot 508 RXH 02.2013

            Comment


            • #7
              Лъскав си е диска и колата спира добре. На ръчна хваща но съвсем малко. Утре ще я карам в сервиза за да видим какво става.
              алфа ромео 155 1,7 ТС 8в

              Comment


              • #8
                ПРОБЛЕМЪТ Е ОТКРИТ

                Оказа се, че причината да не държи ръчната ми спирачка били тресчотките в механизма за спиране на задните колелета. Просто в сервиза разкачиха жилата от задните колела, тресчотките сами си дойдоха на мястото. Закачихме жилата и сега като потеглям с газ на първа задните колелета се влачат. Имам ръчна за чудо и приказ!Супер е!
                алфа ромео 155 1,7 ТС 8в

                Comment


                • #9
                  Просто в сервиза разкачиха жилата от задните колела, тресчотките сами си дойдоха на мястото.
                  Ще може ли обяснение на кое казваш тресчотки (на лостовете, за които се закачат жилата ли?) и как сами са си дошли на мястото?

                  Просто от както имам колата (1.5 год.) нямам ръчна, а съм сменил всичко отзад, без апаратите (и апарат съм разглобявал с 1 съфорумец, та после се псувахме, че сме го направили), и нещо не мога да си обясня написаното.

                  Благодаря предварително.
                  75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                  155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                  FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                  Мненията са като задниците - всеки си има!

                  Comment


                  • #10
                    според думите на майстора в сервиза това било механизъм вътре в спирачния апарат. След като освободиш жилото, трябва примерно с отверка да развартиш лоста, на който до този момент е било закрепено жилото на ръчната спирачка. Ще разбереш дали си свърил работа след като завъртиш колелото и с минимално усилие с отверката побутнеш лоста. Ако колелото престане веднага да се върти значи всичко е станало ок. Ако не, трябвало да се нагрява спирачния апарат в долната му част при жилото за да освободи тази така наречена тресчотка. Лично аз до този момент свързвах тресчотката само и единствено с инструмент за развиване, респективно завиване на винтове и гайки .
                    Но колата трябва да е на стенд или с крик последователно да повториш това откачане на жилата за всяко от задните колелета. Щом казваш, че всичко си сменил по спирачната система, явно се касае за същия проблем. Ако и това не стане вероятно си за смяна на апаратите. За съжаление аз съм за смяна на предните спирачни апарати, че ужасно тракат и при съвсем малки неравности. Но това е друга тема.
                    алфа ромео 155 1,7 ТС 8в

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря. Някой ден (като ми дойде музата) ще тествам.
                      75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                      155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                      FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                      Мненията са като задниците - всеки си има!

                      Comment

                      Working...
                      X